SMS marketing v 2021 doživlja preporod

Marko Možina • jun. 30, 2021

SMS marketing velja za enega najstarejših kanalov neposrednega digitalnega marketinga, ki je v času vsepovezanega potrošnika izjemno učinkovit. Omogoča dvosmerno komunikacijo in se kot orodje lahko preprosto integrira v tržno komunikacijske strategije.

Storitev, stara 30 let, ki še vedno učinkuje


Storitev kratkega sporočila (SMS) je standard, ki določa kako mobilne naprave pošiljajo kratka sporočila, temelječa na besedilu. Storitev je v uporabi že zelo dolgo, od devetdesetih let prejšnjega stoletja, še vedno pa je pri uporabnikih zelo priljubljena in kot marketinško orodje zelo učinkovita. 

V 2020 smo zabeležili 10-odstotno rast uporabe SMSov za trženje

 

Po oceni eMarketerja (vir: SMS Marketing 2021) je v letu 2020 uporaba SMS-ov na globalni ravni zrasla za 10 odstotkov, kljub temu, da je bil že pred tem precej razširjen in pogost kanal za sporočanje. Danes je le eden od kanalov za pogovorno trženje, blagovne znamke pa ga najpogosteje uporabljajo v kombinaciji z raznimi potrošniškimi aplikacijami, promocijskimi sporočili, za obveščanje znotraj opozorilnih sistemov, za preverjanje zadovoljstva strank (npr. NPS ocena) in kot transakcijsko sredstvo, saj lahko prek SMS določeno storitev tudi plačamo.

 

 

Kaj poganja rast uporabe SMS marketinga?

 

V zadnjem letu smo priča eksponentnemu porastu uporabe digitalnih kanalov. Nekateri ponudniki SMS storitev so zabeležili od 20 do 50-odstotno rast in skladno s tem tudi povečanje investicij v SMS marketing. SMS je namreč oblika sporočanja, ki je mobilnemu uporabniku na dosegu roke, hkrati pa kot format sporočanja omogoča hipno in enostavno sporočanje, ki so ga dodobra usvojile vse generacije. Kolikokrat ste že poslali ključno besedo na generično številko, da bi dobili hitro informacijo? Kolikokrat ste plačali parkirnino z uporabo mobilnega telefona? Verjetno se vseh akcij, ki vam jih ponuja SMS marketing niti ne spomnite, saj so tako prefinjeno vtkane v naše avtomatizme, da jih le bežno zaznamo.

Preporod SMS marketinga v 2021

 

SMS v času upada osebnih stikov doživlja preporod, temu pa botruje njegova učinkovitost. Tržnikom in prodajnikom zato svetujemo, da razmislijo, kako ga bodo učinkovito integrirali v svoje trženjske pristope in razvili strategije za učinkovit SMS marketing kot del pogovornega trženja. Predvsem je ključno, da se vprašajo, kdaj ga uporabiti in kako ga povezati z drugimi kanali, kako gradimo interakcijo - enosmerno, dvosmerno, premium - katero vrsto sporočil pošiljati in kako pogosto. Pa potem kakšni sta najbolj primerni oblika in dolžina teh sporočil (besedilo, slika, povezava na zunanje vire …).


Ključen je tudi razmislek o tem, kako povečati število kontaktov in upravljati z distribucijskimi listami. SMS sporočila je pomembno ločiti od drugih kanalov za klepet in razumeti, kdaj in kako jih lahko med sabo prepletamo (npr. avtentifikacije prek SMSa, preusmerjanje in avtomatizacija pogovorov iz SMSov na pogovorne bote ali klepete s službo za podporo strankam v živo, dopolnilo e-poštnemu marketingu z namenom kratke komunikacije in prepoznavanja uporabnika ipd.). Navsezadnje velja, da je SMS marketing še vedno izjemno stroškovno učinkovit in ima možnost hipno prebiti hrupno in konkurenčno oglaševalsko okolje.

 

SMS kot element promocijskih akcij blagovnih znamk – primer Milka

Ekipa 2mobile je v sodelovanju s podjetjem MPG PLUS zasnovala vseslovensko nagradno igro, katere cilj je bila promocija blagovne znamke Milka. Posamezniki so k nagradni igri lahko pristopili hitro in enostavno. Svoje sodelovanje so potrdili s poslanim SMS-om na številko 6111. V SMS-u so sporočili številko računa kot potrdilo o nakupu vsaj dveh Milka izdelkov in ključno besedo MILKA. Vsi udeleženci nagradne igre so prejeli povratno SMS sporočilo z nadaljnjimi informacijami o žrebu. Dobitniki nagrad so bili o nagradi obveščeni prek sporočila SMS ali po telefonu na telefonsko številko, s katere je bilo poslano SMS sporočilo. Preprosta in učinkovita akcija, ki je pospešila prodajo Milkinih izdelkov.

Prepričan sem, da se ob poplavi različnih novodobnih orodij SMS marketingu obeta renesansa. Navsezadnje hitra, preprosta in enostavna sporočila (še) vedno delujejo.


Ste že preizkusili našo platformo za SMS marketing?

Share by: