Pet najpogostejših napak SMS-marketinga

Marko Možina • okt. 03, 2022

Pametni telefoni so postali naši prijatelji, njihova penetracija pa se v Sloveniji po aktualnih podatkih giba med 85 in 94 odstotki (iPROM in Valicon, 2021). To pomeni, da je mogoče skoraj vsakega Slovenca najhitreje doseči prek te naprave, kjer koli in kadar koli. SMS-marketing je zato izredno učinkovita oblika trženja, saj je marsikdaj bolj neposredna kot e-pošta in družbeni mediji. Če je strategija SMS-marketinga premišljena, lahko podjetja z njim dosegajo visoke stopnje odprtja sporočil, višje prodajne konverzije ter krepijo zadovoljstvo in zvestobo strank.


V tem blogu izpostavljam pet najpogostejših napak, ki jih tržniki ob snovanju svoje SMS-strategije najpogosteje naredijo, ter priporočila, kako se jim najlažje izognete.


1. Ne segmentirate svojega občinstva


Uspeh marketinške kampanje je odvisen predvsem od pomembnosti sporočila za določeno ciljno skupino. V praksi pa podjetja velikokrat pošljejo enako sporočilo vsem na svojem distribucijskem seznamu. Rezultat je nizka stopnja odziva.


Zato vam priporočam, da ob segmentaciji svojega občinstva prilagodite svoje sporočilo, tako da bo doseglo relevantnega prejemnika, ki se bo na SMS tudi odzval. Poleg tega vam segmentiranje ciljne skupine omogoča, da svojo SMS-kampanjo prilagodite določenim skupinam ljudi. Tako boste izboljšali njeno splošno učinkovitost, večja verjetnost je tudi za izboljšanje stopnje odziva.


2. Ne prilagajate svojih sporočil


Kadar strankam pošljete splošno marketinško sporočilo, jim posredno sporočate tudi, da jih ne poznate dovolj oziroma da si ne vzamete časa, da bi jih bolje spoznali. To lahko ustvari občutek nepovezanosti med stranko in podjetjem ter vpliva na manjšo stopnjo zvestobe, ki je danes še kako dragocena.


Priporočam vam, da svojim strankam zato pošiljate personalizirana sporočila. Verjetnost, da se bodo stranke odzvale na vaše sporočilo, je precej večja, če bo to prilagojeno njihovim potrebam. Podjetja morajo zagotoviti, da so njihova sporočila prilagojena potrebam posameznih strank. Personalizacija je lahko preprosta, kot je dodajanje imena prejemnika na začetku sporočila, ali bolj zapletena, kot je pošiljanje različnih vsebinskih sporočil različnim segmentom.


3. Nimate jasnega poziva k dejanju


Jasno opredeljen poziv k dejanju je ključen element uspešne SMS-kampanje, a ga žal veliko kampanj ne vsebuje. Brez poziva k dejanju je precej manj verjetno, da bodo ljudje kliknili na vaše spletno mesto ali opravili nakup.


Dobro oblikovan poziv k dejanju je zelo učinkovit pri spodbujanju konverzij in doseganju vaših trženjskih ciljev. Ko oblikujete svoj poziv k dejanju, svetujem, da je jedrnat in neposreden ter naj bo pomemben za vašo ciljno publiko. Močan poziv k dejanju je ključen za uspešno SMS-kampanjo.

 

4. Pošiljate preveč sporočil


Kljub temu da uporabniki pošljemo dnevno precej SMS-sporočil, to ne pomeni, da je primerno, da to počnejo tudi podjetja za doseganje svojih strank. Podjetja pogosto delajo napako in svojim strankam pošiljajo preveč sporočil. Medtem ko je obveščanje strank o vaših najnovejših izdelkih in promocijah bistveno, ima lahko obveščanje s preveč oziroma prepogostimi SMS-sporočili nasproten učinek.


Zato vas svetujem, da časovnico in frekvenco pošiljanja SMS-sporočil načrtujete preudarno. Če boste poslali preveč sporočil, se bodo stranke odjavile s seznama. Nasprotno pa lahko pozabijo na vašo trženjsko akcijo, če ne boste poslali dovolj jasnih sporočil. Iskanje ravnovesja je seveda veščina, ki jo boste s časom in vpogledom v analitiko preteklih kampanj lahko nadgradili.


5. Sporočila pošiljate ob nepravem času


Pošiljanje sporočil SMS ob napačnem času je lahko za stranke moteče in nadležno, zato je razmislek o pravem času pošiljanja ključen. Če pošiljate sporočila izven delovnega časa, na primer tvegate, da bodo prezrta ali izbrisana, ne da bi bila prebrana. Če jih pošiljate prezgodaj zjutraj, jih bodo stranke morda spregledale.

 

Čas pošiljanja izjemno prispeva k uspešnosti kampanje. Najbolje ga določite tako, da učinkovito segmentirate svojo ciljno skupino in pošljete usmerjeno sporočilo različnim ciljnim skupinam. Ob tem lahko tudi testirate več različic sporočil in čas pošiljanja ter analizirate, katera sporočila in ob katerem času so dosegla najvišje stopnje odziva. Na osnovi analize učinkovitosti nato prilagodite izvedbo SMS-kampanj.




SMS-marketing zagotovo deluje, če ga pravilno uporabljamo. Pravilnost uporabe pa lahko izboljšamo tako, da se izognemo najpogostejšim opisanim napakam. Formula za uspeh SMS-kampanj je torej, da skrbno segmentirate občinstvo, prilagodite sporočila svojim strankam ali segmentom, uporabite močen poziv k dejanju in redno analizirate rezultate izvedenih kampanj. Vaša SMS-kampanja bo uspešna predvsem takrat, ko bo vašim strankam zagotovila vrednost.

Share by: