Bančne izkušnje v 2021 in trendi za 2022: integracija pogovornega bančništva z uporabo umetne inteligence

Matjaž Možina • feb. 07, 2022

Po podatkih podjetja LivePerson, svetovnega ponudnika rešitve za pogovorno trženje, smo bili v letu 2021 priča intenzivni digitalni preobrazbi bančnega sektorja. Temu so botrovali povečana uporaba storitev mobilnega bančništva, povečana komunikacija s skrbniki v bankah na daljavo, predvsem pa je od aprila 2020 dalje intenzivno naraščala uporaba mobilne banke in odpiranje računov na daljavo. Vse to pa je preoblikovalo uporabniško izkušnjo v bančnem sektorju, ki vse bolj vključuje t. i.  pogovorno bančništvo.


Uporabniška izkušnja kot ključen razlikovalni dejavnik med bankami


Uporabniška izkušnja je postala merilo uspeha banke. Okoli 80 odstotkov ljudi namreč meni, da bi danes zamenjali banko, če bi jim konkurenčna banka ponudila boljšo uporabniško izkušnjo. Danes je obrestna mera še vedno izredno nizka, banke ponujajo komitentom dokaj podobne kreditne pogoje in razlike niso več tako očitne. Dokler ne pridemo do vrednotenja uporabniške izkušnje.


Digitalno napredne banke se zavedajo, da sta agilna interakcija s stranko in personalizirana komunikacija prek digitalnih kanalov ključna gradnika uporabniške izkušnje. Zato so v svoje storitve že uvedle pristope pogovornega poslovanja, ki krepi odnose s strankami in zvišuje zadovoljstvo v svetu, kjer stranke želijo rešitve tukaj in zdaj.


Po aktualnih podatkih priznanih svetovalnih hiš se je uporaba mobilnega bančništva po letu 2020 na svetovni ravni povečala za 50 odstotkov, video klici s skrbniki strank so porasli za trikrat, število novih uporabnikov mobilnega bančništva je po aprilu 2020 naraslo za 200 odstotkov. Ti premiki v uporabi novodobnih bančnih storitev kažejo na dolgoročne spremembe uporabniške izkušnje v bančništvu, ki bodo trajne.


Bančni sektor v 2021

🚦📈

50 % rast mobilnega bančništva (Forbes)

📱💻

Trikratna rast video klicev z bančnim skrbnikom stranke (Bloomberg)

💰🧾

200 % povečanje registracij na daljavo po aprilu 2020 (CNBC)

Pogovorna umetna inteligenca ustvarja dodano vrednost za banke


Z namenom doseganja nadpovprečne uporabniške izkušnje sodobne banke razvijajo poslovne modele, ki temeljijo na personalizaciji, večkanalnem pristopu, podpori 24/7 in neposredni komunikaciji s stranko, ki je prijazna, dostopna in predvsem odgovarja potrebam posameznika na njegovi nakupni poti odločanja.


Uporaba tehnoloških rešitev, ki jih poganja t. i. pogovorna umetna inteligenca, omogoča bankam dvakrat hitrejše reševanje izzivov strank, avtomatizacijo najpogostejših interakcij s strankami (na primer avtomatizacijo ponavljajočih se vprašanj in odgovorov), prepoznavanje nakupne namere stranke in pripravo najprimernejše ponudbe prek botov v kombinaciji s podporo svetovalca. 



Pogovorna umetna inteligenca ustvarja novo vrednost

👨🏻‍💻⚙️

Podvojena storilnost agentov

📉

50 % zmanjšanje stroškov dela na interakcijo 

😍

Zvišanje CSAT za do 20 točk

📱

90 % uspešnih prvih stikov se je odrazilo v ponovnem povpraševanju

👨🏻‍💻

Absentizem agentov se je

s 70 % zmanjšal na 20 %

🤖

Več kot 90 % avtomatizacija postopkov reševanja ključnih namer

Danes zvestobo stranke nadomešča izkušnja zvestobe, ta pa temelji na uporabniški izkušnji, ki je konsistentna, jasna, zaupanja vredna in odzivna. Naložbe v digitalizacijo, digitalne rešitve in pogovorno poslovanje se danes zato vse bolj potrjujejo ne le kot koristne, temveč nujne. Uvajanje tehnologije in rešitev pogovornega trženja v banke je lahko postopno.


Z uporabo pogovorne umetne inteligence in napredne analitike v bančno poslovanje ne vnaša le večje natančnosti, ampak tudi učinkovitost. Slednja pa bo času vse večje racionalnosti potrošnika in ob pospešeni digitalizaciji ključen dejavnik uspeha v letu 2022.



Share by: