Spletno nakupovanje v 2022 bo (še bolj) pogovorno

Matjaž Možina • feb. 21, 2022

Porast spletnega nakupovanja je očiten, predvsem pa je zrasla frekvenca nakupovanja. Če je včasih veljalo, da so nakupovanju prek spleta bolj naklonjene mlajše generacije, so ga v zadnjih dveh letih spoznali tudi starejši. V mislih imam predvsem generacijo baby boom, ki je postala bolj dejavna na spletu in pogosteje uporablja digitalne medije. Vse to pospešuje razvoj t. i. spletnega nakupovanja 3.0, ki je močno personalizirano, zaznava potrebe in nakupno namero potrošnikov in je vse bolj pogovorno.


Nakupna izkušnja na spletu odloča o izbiri spletnega trgovca


Ob porastu spletnega nakupovanja je postala izkušnja na digitalnih kanalih še bolj pomembna. Izkušnje namreč krojijo nadpovprečno zadovoljstvo, to pa v ponudbi primerljivih izdelkov odloča o zadovoljstvu in ponovnem nakupu.


Potrošnike so tako v preteklem letu navdušili spletni trgovci oziroma blagovne znamke, ki so jim nakup olajšale in poenostavile ter komunicirale z njimi v dostopnem, skoraj prijateljskem tonu. V Združenih državah Amerike je v zadnjem letu spletna trgovina zrasla za več kot 20 odstotkov, v Sloveniji pa je po podatkih raziskave Shopper's Mind (2021) delež kupcev, ki na spletu nakupuje pogosto oziroma redno, v zadnjih dveh letih narasel za osem odstotkov. Statistični urad RS (SURS, 2021) pa ugotavlja, da je v letu 2021 vsaj en spletni nakup opravilo več kot dve tretjini oseb.


Da je spletno nakupovanje zraslo na krilih pandemije, je torej očitno. Je pa porast nakupov prek spleta pospešila tudi drugačna nakupna izkušnja, ki omogoča boljše razumevanje potreb potrošnikov, personalizacijo nakupne izkušnje in komunikacijo prek orodij za sporočanje.


Po napovedih tehnološkega podjetja LivePerson bo do konca leta 2024 kar 50 odstotkov vseh interakcij v spletni trgovini obdelal bot. V praksi naj bi to pomenilo, da bodo pogovorni boti do leta 2024 omogočili za 142 milijard dolarjev prometa v trgovinski dejavnosti. Ta številka pa ni več zanemarljiva.



Vse večja konkurenčnost ponudbe je povzročila, da se telekomunikacijska podjetja med seboj borijo za zagotavljanje najboljše ponudbe s promocijskimi akcijami in cenovno ugodnimi, neomejenimi paketi. Spletna trgovina ustvarja dodatno priložnost za telekomunikacijsko panogo, saj lahko danes stranke preprosto izbirajo med množico primerljivih spletnih ponudb. Aktualni podatki podjetja LivePerson kažejo, da se je velik del nakupne poti v tej panogi preselil na splet oziroma na digitalne kanale, saj je to bolj priročno in časovno učinkoviteje kot obisk fizične trgovine. To pomeni, da morajo telekomunikacijski ponudniki obiskovalcem svojih spletnih mest danes zagotoviti takojšnjo dodano vrednost s privlačnimi tehnološkimi rešitvami, ki jih ponuja pogovorno trženje.


Trgovina se pospešeno digitalizira

💻💰

Več kot 50 % prodaje v trgovinah bodo do leta 2024 obdelali boti (Juniper Research)

🤖💻

Pogovorni boti bodo omogočili za 142 milijard $ prometa v spletnih trgovinah (Juniper Research)

📱

40 % kupcem je vseeno, ali jim odgovori AI ali človek (HubSpot)

Pogovorna umetna inteligenca ustvarja izkušnje spletnega nakupovanja 3.0


Pogovorna umetna inteligenca kot tehnologija spletnim nakupovalcem in blagovnim znamkam omogoča enostavnejšo in hitrejšo interakcijo z uporabo pogovornih botov in glasovnih vmesnikov.


V aktualni raziskavi, ki jo je izvedel LivePerson konec leta 2021, je 77 odstotkov vprašanih dejalo, da obstaja večja možnost za nakup, če bi lahko prek sporočil oziroma z uporabo klepeta dobili odgovore na vprašanja o izdelku že med raziskovanjem. To ustvarja priložnost za blagovne znamke, da spodbujajo potrošnike h konverziji tako, da strankam ponudijo možnost komuniciranja prek orodij za klepet.


V nestanovitnih časih sta razumevanje ključnih potreb kupca in agilno odzivanje nanje postali odločilni. Zato tudi LivePerson v središče komunikacije s kupci postavlja potrošnikovo nakupno namero. Pogovorno poslovanje z uporabo t. i. pogovorne umetne inteligence potrošnikom zagotavlja hiter in enostaven dostop do ključnih informacij o izdelkih in storitvah, po katerih povprašujejo, istočasno pa omogoča trgovcem aktivno komunikacijo s potrošniki na daljavo. Ta lahko delno nadomesti osebno interakcijo s svetovalcem, pospešuje prodajo in krepi pozitivno izkušnjo z blagovno znamko.


Pogovorna umetna inteligenca ustvarja vrednost za trgovce

🛍️

Pospešuje konverzije v spletnih nakupih do 10-krat

💰

75 % povečanje vrednosti povprečnega nakupa

📉

Zmanjšuje strošek dela na interakcijo tudi za 50 %

⚙️

Avtomatizacija pogovorov ustvarja 2-krat boljši zajem potencialnih strank

📈

Za 2,5-krat večji odziv na digitalne oglase

🤖

Več kot 90 % avtomatizacija postopkov reševanja ključnih namer

Pogovorno trženje so najnaprednejši spletni trgovci že sprejeli. Z uporabo tehnologij za pogovorno poslovanje in pogovorne umetne inteligence integrirajo najboljše izkušnje iz spletnega in fizičnega sveta, tako da ustvarjajo nadpovprečne nakupne izkušnje, ki bodo merilo uspeha v prihodnosti. Prav te bodo v letu 2022 določale zmagovalce na trgu.



Share by: