Pogovorno trženje je med ključnimi trendi, ki bodo oblikovali nakupne izkušnje v prihodnosti

Matjaž Možina • dec. 07, 2020

Raziskave, ki jih izvaja Euromonitor International, so odličen vir informacij za napovedovanje trendov nakupnih navad in potrošnje. Pred kratkim so objavili poročilo »Retail Innovation in 2020: What's Here to Stay?«, ki med drugim poudarja, da bo pogovorno poslovanje oziroma pogovorno trženje oblikovalo nakupno izkušnjo prihodnosti. Kako, povzemam v nadaljevanju.

Zmagovalni koncepti prodaje na drobno v prihodnosti: e-trgovina, redizajn trgovin in graditev skupnosti


Raziskava Euromonitor International je rezultat primerjalne analize na 99 trgih po vsem svetu. Strokovnjaki za maloprodajo uporabljajo vrsto podatkov in metodologij, predvsem pa izhajajo iz dveh tipov informacij: iz letne raziskave o trgovcih na drobno in napovedi velikosti trga v globalnem maloprodajnem sektorju. Poleg tega v svoje ugotovitve vključujejo več kot 130 predlogov analitikov po vsem svetu, da bi lahko čim bolj natančno opredelili globalne koncepte prodaje v prihodnosti. Aktualnim zmagovalnim konceptom je letos skupno troje: 1) porast e-trgovine, 2) preoblikovanje trgovin in drugačni načini klasične (offline) prodaje ter 3) grajenje skupnosti in krepitev vključenosti uporabnikov. Predvsem pri zadnjem, po mnenju strokovnjakov Euromonitor International, pogovorno trženje igra pomembno vlogo, ko govorimo o vzpostavljanju stikov na daljavo in pospeševanju prodaje prek digitalnih kanalov.


Virtualne skupnosti in angažiranje kupcev na daljavo


COVID-19 je v naša življenja vnesel stres in povečal čustveno napetost, zato se v teh časih toliko bolj izpostavlja pomen empatije in razumevanje izkušenj kupcev. To velja tudi za blagovne znamke in trgovce. V odsotnosti fizičnih stikov potreba po vzpostavitvi čustvenih vezi s končnimi kupci še vedno obstaja. Navsezadnje smo ljudje družbena bitja, ki jim odnosi z drugimi osmišljajo življenje. Družbeni mediji in orodja za klepet so zato postali ključen kanal, ki ga podjetja uporabljajo za vzpostavitev stika in izgradnjo odnosa s potrošniki, saj so trenutno tudi med najpogosteje uporabljenimi kanali. Virtualni dogodki so v tem letu postali osrednje platforme za lansiranje novih izdelkov, pogovorno trženje pa ponuja nove poslovne modele in vpogled v prihodnost nakupovanja. 


Pogovorno trženje izboljšuje nakupovanje doma 


Euromonitor kor primer uspešne implementacije pogovornega trženja navaja blagovno znamko Burberry. V Veliki Britaniji so vzpostavili sistem sporočanja, ki omogoča neposredno povezavo z VIP strankami podjetja. Po uspešnem zagonu aplikacije R World pred štirimi leti je Burberry sedaj aplikacijo nadgradil s t.i. R Message funkcijo, ki omogoča, da uporabnikom pošljejo personalizirano sporočilo prek aplikacije. Tovrstno sporočilo je namenjeno le izbranim strankam, dostop pa je mogoč samo ob povabilu. Pomembne stranke lahko tako neposredno komunicirajo z osebjem v trgovini, svetovalec pa ob tem dobi vpogled do različnih informacij o stranki (nakupovalne navade, rojstno dnevi in podobno). To je samo eden od primerov, kako lahko blagovna znamka postavi nove standarde za avtentično komunikacijo z uporabo digitalnih kanalov, s čimer se krepi odnos s kupcem.


Prve uspešne rabe pogovornega trženja tudi v Sloveniji


Slovenska podjetja so po naših izkušnjah sicer še vedno malce zadržana, v največji meri se pogovornega trženja lotevajo kot implementacijo pogovornih robotov na spletni strani. Med blagovnimi znamkami, ki je med prvimi prepoznala dodano vrednost pogovornega trženja v praksi je tudi MasterCard. 

Pa vi? Se pripravljate na aktivnosti v letu 2021? Upoštevate pri tem trende, ki bodo po mnenju strokovnjakov oblikovali 2021? Kot specialisti za pogovorno trženje in ekskluzivni zastopnik v regiji za ameriško platformo LivePerson, vam pomagamo izboljšati nakupno izkušnjo v novi realnosti, zgraditi boljši odnos z vašimi kupci in pospešiti konverzijo prek digitalnih kanalov. Zaupajte nam vaše izzive.


Matjaž Možina, 2Mobile 

Share by: