Pogovorna umetna inteligenca predstavlja prihodnost aktivacij privržencev blagovne znamke v športnem marketingu

Matjaž Možina • avg. 08, 2022

V zadnjih dveh letih je naš svet postal bolj digitalen in pogovorna umetna inteligenca (AI) je spodbudila razvoj »živih« interakcij med  pametnimi napravami in ljudmi. Ljudje so postali popolnoma povezani in ta nova vez, vzpostavljena z uporabo AI, je zdaj nova normalnost.


Tudi izkušnja športnih navijačev se je digitalizirala. Športne blagovne znamke so danes vse bolj žive v t. i. digitalnih okoljih – meta vesoljih – in s pogovornim trženjem gradijo odnose s skupnostmi.


(Zapis je bil prvenstveno objavljen v specializiranem športnem mediju SportsPro.)

Pogovorna umetna inteligenca za učinkovitejšo in prilagojeno komunikacijo


Pogovorna umetna inteligenca (AI) je izraz, ki opisuje tehnologije za avtomatizirano sporočanje in rešitve, ki poenostavljajo človeške interakcije z ljudmi z uporabo pogovornih robotov. Pogovorna AI lahko nadomesti človeško komunikacijo s prepoznavanjem govora in besedila, razumevanjem namena, razlikovanjem jezikov in odzivom na način, ki posnema človeški pogovor. Zato učinkovito gradi povezave med blagovnimi znamkami ter njihovimi strankami, ambasadorji in navijači.


V zadnjih dveh letih so klepetalni boti z uporabo pogovornega marketinga postali vse bolj priljubljeni. Pogovorne rešitve, ki jih poganja globoko učenje, so zdaj integrirane v različna orodja za klepet (npr. Apple Business Chat, Facebook Messenger, Viber, WhatsApp in spletni klepet), uporabnikom pa prek sporočanja omogočajo hipen dostop do informacij.


Nov kanal za komunikacijo blagovnih znamk v športu z njihovimi privrženci


Pogovorno poslovanje je blagovnim znamkam odprlo nove poti do strank za interakcijo z njimi na vseh stopnjah njihove nakupne poti. Podjetja želijo vse bolj učinkovito upravljati število interakcij s strankami, ki se prek različnih aplikacij za sporočanje ves čas povečuje, najbolj napredna podjetja pa s centralizacijo teh pogovorov na enotni platformi že obvladujejo te interakcije prek sporočilnih pogovorov, ob tem pa jim zagotavljajo odlično uporabniško izkušnjo. V podjetju 2Mobile, partnerju ameriškega podjetja LivePerson, ki je pionir na področju rešitev za pogovorno trženje, nudimo napredne rešitve za celovito upravljanje pogovorov med blagovno znamko in potrošnikom oziroma športnim navdušencem, kadar govorimo o športnem marketingu.


Pogovorno trženje in uporaba pogovorne AI krepita vaše odnose s strankami, gradita močnejše vezi z njimi in pozitivno vplivata na dojemanje vaše blagovne znamke.


Pogovorna umetna inteligenca v športnem marketingu premika meje


Pogovorno trženje pospešeno preoblikuje naše izkušnje v športu, saj lahko z uporabo botov ob gledanju športnih dogodkov v udobju svojih domov odkrivamo zanimivosti o svoji priljubljeni ekipi, nakupujemo vstopnice za naslednji dogodek v živo ter različne izdelke v klubski spletni trgovini. Tudi na dogodkih v živo postaja izkušnja navijačev z uporabo pogovorne umetne inteligence, ki omogoča brezstične nakupe ter dostavo hrane in pijače do sedeža, klepete z navijači in prejemanje različnih obvestil s strani športnega kluba, popolnoma digitalizirana.


Najnaprednejša pogovorna AI danes v veliki meri zamenjuje človeka, z uporabo klepetalnega bota ponuja hipen, človeški komunikaciji podoben klepet. V najnaprednejši obliki uporabnikom z integracijo kreditnih kartic v orodja za klepet omogoča tudi enostavno plačevanje izdelka in storitve.

Se še spomnite, ko ste bili na tekmi in ste med polčasom stali v vrsti ter čakali, da vam postrežejo pivo? Danes je mogoče naročiti pivo iz udobja svojega sedeža v športni areni in ga enostavno plačati z dvema klikoma v aplikaciji za sporočanje in preprostim skeniranjem QR-kode.

Športni boti predstavljajo evolucijo izkušnje v športnem marketingu


Športni klubi tako že danes uporabljajo klepet za spodbujanje navijačev, da kupujejo vstopnice prek spleta ter naročajo hrano in pijačo s svojih sedežev, hkrati pa spodbujajo brezstična plačila za zmanjšanje čakalnih vrst med tekmami. Pogovorni boti postajajo prek klepetov neke vrste prijatelj, ki nam 24/7 pomaga uresničiti namen naše poizvedbe oziroma nakupa.


Klepetalni roboti omogočajo navijačem, da spremljajo aktualne novice med tekmo, klepetajo z drugimi navijači, spremljajo dogodke, odkrivajo sestave ekip in kupujejo vstopnice ali blago prek spleta v trgovini za navijače. Še več, pogovorna umetna inteligenca omogoča klubom, da proaktivno sodelujejo z uporabniki s potisnimi sporočili, dostavljenimi tistim, ki so se odločili za obvestila.


Potisna sporočila služijo tudi kot odličen kanal za različne sponzorske aktivacije. Pogovorno trženje je zato močen komunikacijski kanal, ki ponuja široke možnosti za sponzorsko blagovno znamko in neposredno komunikacijo z oboževalci prek orodij, kot so sporočila, QR-kode, kuponi in nagradne igre.


Mastercardovi športni pogovorni boti temeljijo na inovativni uporabi pogovorne umetne inteligence


Vse to omogoča pogovorna umetna inteligenca, ki smo jo integrirali tudi v rešitev za digitalno napredno blagovno znamko Mastercard, ki je prva blagovna znamka, ki je prepoznala potencial in uporabnost pogovorne AI in športnih pogovornih botov. Uporabila jih je za športne aktivacije v povezavi s sponzorstvom in športnim marketingom. Leta 2021, ko so omejitve in ukrepi v fizičnem svetu zaradi covida-19 spodbudili nastanek ekonomije brez dotika in brezgotovinskih plačil, se je Mastercard namreč odločil uvesti inovativno storitev, ki športnim navdušencem na športnih prireditvah omogoča naročanje hrane in pijače iz udobja svojih sedežev.


Za razvoj edinstvene komunikacijske platforme, ki smo jo razvili v podjetju 2Mobile, kreativno komunikacijsko pa jo je nadgradila Agencija 101, smo letos prejeli kar tri srebrne in dve zlati nagradi na Slovenskem oglaševalskem festivalu (SOF).

Od prvih interakcij do izgradnje odnosa in zvestobe


Danes je bolj kot kdaj koli prej pomembno komunicirati z oboževalci v trenutkih, ki so zanje pomembni, in na načine, ki so zanje pomembni. Zato postajajo izkušnje in transakcije vse bolj pogovorne.

Odzivnost botov je prednost, ko gre za pridobivanje privržencev oz. sledilcev športnim klubom z uporabo klepetov. V popolnoma povezanem svetu, ko so interakcije s športnimi navijači prešle na digitalne kanale, smiselne interakcije, ki jih poganja pogovorna umetna inteligenca, oblikujejo izkušnjo navijačev in krepijo občutek pripadnosti spletni športni skupnosti.


Mastercard je na primer med nedavnim nogometnim finalom ustvaril odlično sponzorsko aktivacijo. Na svojo pogovorno platformo so povezali taksi storitve in vsem navijačem, ki so med tekmo uživali alkohol, proaktivno ponudili brezplačne vožnje s taksijem. To je bilo sporočeno s kratkimi potisnimi sporočili prek klepeta, sledilci pa so lahko naročili taksi z nekaj kliki kar prek klepeta in to pod sponzorstvom Mastercarda. To je le eden izmed številnih primerov, ko lahko s pogovornimi izkušnjami dosežemo boljšo prepoznavnost blagovne znamke in izboljšamo vpletenost sledilcev z neposredno in empatično komunikacijo.


Končne misli


Uporaba pogovornega trženja v športnem marketingu krepi vaše odnose s sledilci in oboževalci ter vezi z njimi, ustvarja nadpovprečne sponzorske aktivacije in tako vzpostavlja priložnosti za ustvarjanje dodane vrednosti. Ste pripravljeni, da vam pogovorna umetna inteligenca pomaga do novih prihodkov?


Vir: Opinion | Why conversational AI is the future of fan activations - SportsPro (sportspromedia.com)

Share by: