Kako bo razmah umetne inteligence vplival na razvoj športne industrije?

Matjaž Možina • feb. 21, 2023

Živimo v prelomnih časih, ko se svet pospešeno spreminja pred našimi očmi. Leta 2023 umetna inteligenca ni več le izjemna zanimivost, ampak pred našimi očmi preoblikuje naše digitalne izkušnje in ustvarja nove oblike komunikacije prek digitalnih medijev. Predstavitev orodja ChatGPT dokazuje vse bolj množično sprejemanje tehnologij umetne inteligence, ki bo po mojem mnenju tudi športni industriji omogočila razvoj novih visokotehnoloških orodij za personalizacijo različnih športnih vsebin ter ustvarjanje prilagojene in personalizirane komunikacije s športnimi navdušenci, igralci, trenerji, klubi itd. Možnosti so neizmerne; to, čemur smo danes priča, pa je šele začetek.



Generativna vs. pogovorna umetna inteligenca – dve obliki modeliranja


Generativna umetna inteligenca, med katero sodi tudi model ChatGPT, bo korenito spremenila ustvarjanje vsebin z uporabo algoritmov, kot je ChatGPT, ki lahko ustvari popolnoma nov zvok, kodo, slike in drugo. Ta tehnologija ima potencial, da preoblikuje tudi področja, kot je šport, in sicer s svojimi inovativnimi zmožnostmi za ustvarjanje privlačnih vizualnih podob in sodobnih izkušenj navijačev.


Po drugi strani pa pogovorna umetna inteligenca spreminja način komuniciranja ljudi s tehnologijo. S posnemanjem pogovora, podobnega človeškemu, ta oblika umetne inteligence omogoča uporabnikom lažji in bolj naraven dostop do informacij kot kdaj koli prej – od pogovornih botov, ki lahko v trenutku odgovorijo na vprašanja, do glasovnih pomočnikov, ki lahko hitro in natančno opravijo zapletene naloge. Ti vmesniki pa s strojnim učenjem in vse večjimi procesorskimi močmi sčasoma postajajo vse bolj intuitivni. Pričakujemo lahko, da bo pogovorna umetna inteligenca v prihodnosti lahko do potankosti posnemala medosebno komunikacijo (če recimo v samo modeliranje vključimo še delno razumevanje človeških čustev), komunikacija med človekom in strojem pa bo postala še bolj tekoča kot kdaj koli prej. To bo zagotovo spremenilo naše navade v spremljanju športa, predvsem način, kako z uporabo tehnologije komuniciramo s klubi in blagovnimi znamkami.


Umetna inteligenca – od športnega managementa do športnega marketinga


Tehnologija umetne inteligence omogoča različnim deležnikom v športni industriji obdelavo velike količine podatkov za ustvarjanje nove vsebine in nove vrednosti. Prepričan sem, da se bo zelo kmalu uveljavila v športnem managementu, kjer se že danes klube upravlja in ekipe trenira z uporabo napredne analitike, na primer za ustvarjanje prilagojenih navodil za treninge za športnike in ekipe, za spremljanje in povečevanje učinkovitosti športnika oziroma ekipe na vseh ravneh.



Kombinacija generativne in pogovorne umetne inteligence že danes korenito preobraža športno industrijo ter načine, kako navijači sodelujejo s svojimi najljubšimi ekipami. Že danes tovrstne rešitve omogočajo 24-urno komunikacijo s športnimi navdušenci, izvedbo personaliziranih sponzorskih aktivacij in spremljanje poglobljene analize tekem v realnem času. Te nove oblike komunikacije ponujajo vrsto priložnosti za vse vpletene – od igralcev in menedžerjev do strokovnjakov za trženje in sponzorjev.



Potencial za uporabo umetne inteligence v športu je neizmeren


Verjamem, da lahko različne organizacije, tudi v športu, veliko pridobijo z uporabo orodij za avtomatizacijo vsebine in ustvarjanje smiselnih pogovorov z navijači. Poleg tega pa neizmerna zmogljivost te tehnologije, ki obdeluje velike količine podatkov, omogoča dragocene vpoglede v podatke in napovedi za različne vpletene strani v športni panogi.


Ekipe za športni marketing lahko tako izkoristijo potencial pogovorne umetne inteligence in športnih botov za ustvarjanje inovativnih izkušenj oboževalcev. Navijači s tem pridobijo možnost preprostega nakupa vstopnic, prilagojena trženjska priporočila za njihove dejanske potrebe oziroma zanimanja, takojšnje posodobitve rezultatov tekem ipd. V sklopu ogleda športnega dogodka jim danes pogovorni bot omogoča naročilo hrane in pijače, ne da bi zapustili svoj sedež, sponzorjem pa nudi izvedbo personaliziranih aktivacij na samem dogodku z uporabo orodij za klepet.


MasterCardovi športni boti dokazujejo, da se športna izkušnja digitalizira


Naša inovacija – športi boti – temelji na uporabi tehnologije LivePerson Conversational Cloud. To je platforma za ustvarjanje pogovornih izkušenj z uporabo pogovornih botov in pogovornih tehnologij AI, kar pomeni, da jo pogajanja pogovorna umetna inteligenca. Rešitev športnim organizacijam že danes omogoča, da gradijo odnose s svojimi privrženci prek naravnih pogovorov.


Prvo podjetje, ki je uspešno implementiralo uporabo pogovorne umetne inteligence pri svojih sponzorskih aktivacijah, je bil MasterCard. Projekt podjetja 2Mobile za MasterCard je vključeval razvoj inovativnih pogovornih botov za tri športne klube: NK Bravo, NK Maribor in NK Celje. Glavna cilja sta bila promovirati rešitev z nizkim stikom in omogočiti navijačem, da naročijo hrano in pijačo iz udobja svojih sedežev med tekmami z uporabo brezgotovinskega plačila. MasterCard je osnovno idejo športnega bota kmalu nadgradil in športnim navijačem ponudil drugačna, personalizirana navijaška doživetja.


Prepričan sem, da bo z združevanjem moči pogovorne in generativne umetne inteligence aktivacija športnih navijačev v prihodnosti postala še bolj realistična in doživeta kot kdaj koli prej.

 


Intervju je bil prvotno objavljen na spletnem mediju ESB Marketing Netzwerk:


https://www.esb-online.com/business-guides/artikel/2mobile-ueber-chatgpt/

Share by: