Bo ChatGPT nadomestil pogovorno umetno inteligenco?

Rok Naraks • jan. 27, 2023

ChatGPT, ki ga je razvilo podjetje Open AI, vsak dan znova pretresa svet tehnologije. V manj kot tednu dni je rešitev pridobila več kot milijon uporabnikov in ta številka še vedno raste. Ljudje ga sprašujejo vse mogoče. Piše lahko pesmi, e-poštna sporočila in celo prodajne ponudbe. V skladu s tem se porajajo vprašanja, kot je: "Zakaj bi podjetje sploh kupilo rešitev pogovorne umetne inteligence, če lahko preprosto uporabi ChatGPT?"


Odgovor na vprašanje v naslovu podajamo v nadaljevanju.



Kratek odgovor je NE.


ChatGPT ne bo nadomestil pogovorne umetne inteligence in tudi ni komercialen izdelek, ki bi bil pripravljen za nakup. Za avtomatizacijo svojih interakcij bodo morala podjetja še vedno uporabljati platforme pogovorne umetne inteligence, kot je platforma podjetja LivePerson.

Če v ChatGPT zapišemo naj primerja ChatGPT in rešitev za pogovorno umetne inteligenco LivePerson , poda sledeč odgovor:

Kaj je torej ChatGPT in kakšne so njegove funkcionalnosti?


ChatGPT je velik jezikovni model (LLM), zasnovan za ustvarjanje besedila, ki zveni naravno, pri čemer se zanaša na velike količine podatkov, objavljenih na spletu pred letom 2021. Podjetje OpenAI je prav zaradi tega opozorilo, da model včasih napiše odgovore, ki so sicer videti verodostojni, vendar so nesmiselni ali napačni, včasih pa odgovori ne vsebujejo najnovejših informacij. Model se ne more takoj sam naučiti in v celoti vključiti novih odgovorov.


ChatGPT trenutno ni komercialno dostopen izdelek. Za to bi bilo treba kupiti aplikacijske vmesnike podjetja OpenAI in rešitev prilagoditi, kar pa je lahko drag in dolgotrajen postopek. To v praksi pomeni, da se model ne more povezati z zunanjimi aplikacijskimi vmesniki (API) ali sistemi za pridobivanje podatkov v realnem času, kar bi podjetju omogočilo, da končnemu uporabniku zagotovi bolj prilagojeno izkušnjo.


Model je črna skrinjica, njegovi odgovori pa so nepredvidljivi, kar je ravno obratno od tega, kar potrebujejo podjetja. Ta želijo predvidljivo rešitev, ki pri pogovorih s strankami uporablja njihov glas, ton komunikacije in odgovore, ki so jih potrdile njihove ekipe. Če uporabljate velik jezikovni model, kot je ChatGPT, teh interakcij ni mogoče nadzorovati.


"ChatGPT, povej mi zgodbico o 2Mobile"


Primerjava ponudb LivePerson in ChatGPT


ChatGPT je razburljiv mejnik za velike jezikovne modele, ki dopolnjujejo rešitve podjetja LivePerson, ta velike jezikovne modele trenutno uporablja v svoji rešitvi Conversational Cloud. Poleg tega za razvoj in izpopolnjevanje svojega izdelka interno uporablja velike jezikovne modele in druge inovacije s področja pogovorne umetne inteligence. Sklepa tudi partnerstva s ponudniki tehnologije, saj želi svojim strankam zagotoviti boljše sodelovanje med to tehnologijo in razvojem.


ChatGPT se uči na velikih količinah splošnih informacij, ki niso prilagojene poslovanju podjetij, saj jih je nemogoče nadzorovati. Z rešitvami pogovorne umetne inteligence podjetja LivePerson lahko uporabniki tehnologije oziroma stranke upravljajo pogovore in razširijo doseg, saj za učenje uporabljajo največjo zbirko načrtovanih in vodenih pogovorov z vsega sveta. Agenti lahko rešitev zlahka naučijo in prilagodijo potrebam strank.


ChatGPT dopolnjuje rešitve podjetja LivePerson in jim ne predstavlja konkurence, obenem pa je zanimiv mejnik, ki prikazuje, kaj bo lahko pogovorna umetna inteligenca podjetjem omogočala v prihodnosti. Vendar pa to ni izdelek ali na uvedbo pripravljena rešitev za komunikacijo s strankami.

Ni ga namreč mogoče enostavno učiti, je nepredvidljiv in ga trenutno ni mogoče integrirati z zunanjimi sistemi. Podjetja pa seveda spodbujamo, da ChatGPT in druge tehnologije pogovorne umetne inteligence uporabljajo skupaj in zagotovijo najboljše rezultate za svoje stranke.



LivePerson Conversational Cloud

Share by: