Z izkustvenim marketingom v športu blagovne znamke gradijo odnose s kupci

Matjaž Možina • jan. 18, 2023

Matjaž Možina, direktor in ustanovitelj podjetja 2Mobile je za Sporto Magazin delil svoje poglede na razvoj športnega marketinga in izpostavil par trendov na področju profesionalizacije upravljanja sponzorstev, sponzorskih aktivacij in odnosov z navijači.

»V tujini so že par korakov pred nami, saj se je šport močno digitaliziral, v samo organizacijo športnih dogodkov pa se močno uvaja tehnologija 5G. Doživetje športa danes tako ni več le doživetje tekme v živo, ampak ponuja celovito izkustveno doživetje, kjer lahko športni navdušenec spremlja šport prek različnih kanalov, ima aktiven odnos z blagovno znamko oziroma klubom, spremlja vse rezultate v živo kjerkoli in kadarkoli ter postaja vsepovezan, aktiven soustvarjalec športnih dogodkov, ne le pasiven gledalec. Sponzorstva blagovne znamke, ki se z njeno izpostavitvijo odražajo na večjem priklicu blagovne znamke, po mojem mnenju niso več dovolj za spodbujanje prodaje. Blagovne znamke morajo z izkustvenim marketingom v športu graditi odnose s potrošniki. Pomembno se je tudi zavedati, da se generaciji baby boom in Y po svojih navadah razlikujeta od milenijcev in generacije Z, ki šport doživljajo predvsem prek digitalnih medijev, športniki pa so le ena od ključnih skupin vplivnežev, ki jim zaupajo ter jim sledijo. Primer uporabe NTF-ja v športu je eden od primerov dobre prakse, kako mlade aktivirati v športu. Z vidika razvoja metaverzuma so NTF-ji zagotovo odlično orodje za spodbujanje zvestobe v športu.«

»V podjetju 2Mobile smo se specializirali za pogovorno poslovanje, del katerega je tudi pogovorni marketing, torej grajenje odnosa ter komunikacija s potrošnikom in spodbujanje nakupov prek orodij za klepet. Tehnologija je na tem področju res šla precej naprej z uporabo pogovorne umetne inteligence, ki poganja pogovore z uporabniki prek pogovornih botov.


Pogovorni boti postajajo v svetovnem merilu vse bolj priljubljeni digitalni spremljevalci podjetij. Integrirani v spletne strani ali kot samostojne aplikacije skrbijo za avtomatizacijo številnih procesov, ki so v preteklosti zahtevali številne človeške ure, ter na ta način zagotavljajo večjo učinkovitost in konkurenčnost podjetij. Njihova razpoložljivost in hitra odzivnost sta prednosti pri pridobivanju potencialnih strank, preglednem in bolj učinkovitem iskanju izdelkov na spletnih straneh podjetij, v trenutnih negotovih časih, ko so stiki postali zelo omejeni, pa uporabnikom ponujajo razvedrilno uporabniško izkušnjo in občutek pripadanja skupnosti, ki ga kot družba ne smemo zanemariti. V praksi se danes športni pogovorni boti že uporabljajo v športu z namenom grajenja skupnosti navijačev, nakupov v spletnih trgovinah klubov ter za naročanje hrane in pijače na tekmah. Kot primer dobre prakse lahko navedem naše sodelovanje z Mastercard Slovenija. 


Preberi celoten intervju


Vir: Sporto Magazin, št. 30 december 2022, stran 47

Share by: