Primerjava pogovornih botov in mobilnih aplikacij – prednosti in slabosti

Matjaž Možina • nov. 04, 2021

V zadnjih dveh letih smo še posebej s pospešenim razvojem t. i. pogovorne umetne inteligence še bolj intenzivno vstopili v dobo pogovornega poslovanja. Pogovorni boti zagotovo spreminjajo naše uporabniške izkušnje in ponekod celo nadomeščajo uporabo aplikacij. V nadaljevanju preberite primerjavo uporabe pogovornih botov in aplikacij, predvsem z vidika hitrejšega razvoja, lažje integracije in enostavnejšega vzdrževanja.


Uporabniki imajo radi aplikacije za sporočanje


Sodoben uporabnik ima na svojem mobilnem telefonu naloženih več deset aplikacij, dnevno pa jih redno uporablja le par. Zato pri uporabnikih obstaja občutek glede utrujenosti zaradi aplikacij. Po drugi strani pa so med najpogosteje uporabljenimi aplikacijami prav aplikacije za sporočanje, torej Facebook Messenger, Viber, WhatsUp, Apple Business Chat itd. To ustvarja priložnosti za pogovorno trženje.


Pogovornega bota je mogoče zgraditi in vključiti v trenutne pogovorne aplikacije z zelo nizkimi začetnimi stroški. Prav tako ob tem ni oviranja postopkov odobritve, kot veljajo za aplikacije, ki se razvijajo še ločeno za platformi Android in iOS. Predvsem pri razvoju novih digitalnih poslovnih modelov pogovorni boti omogočajo hitro pot do strank z nižjimi vstopnimi stroški. 

Hitrejši razvoj in nižji vstopni stroški


Pogosta uporaba aplikacij za sporočanje in čas, ki ga uporabniki preživijo v teh okoljih, omogočata takojšen dostop do občinstva in hitro prilagajanje. V začetnih fazah razvojnega cikla pogovornega bota je možen zelo hiter napredek z relativno malo napora. To je posledica tudi dejstva, da pri botu ni potrebe po grafičnem uporabniškem vmesniku (GUI).


Pri mobilnih aplikacijah je treba na začetku vložiti veliko več truda, časa in denarja, da lahko izdelek sploh predstavimo javnosti. Pri pogovornem botu pa velja, da se večina dela začne šele po predstavitvi prve različice (MVP), ki jo potem skozi uporabniško izkušnjo dopolnjujemo in nadgrajujemo. V primeru uporabe umetne inteligence in standardiziranih rešitev, kot jih ponuja na primer LivePerson, lahko določen del nadgradnje prevzame tehnologija sama, medtem ko tehnološki partner skrbi za osveževanje in nadgradnjo tehnologije.


Pogovorni boti vnašajo pogovorno komponento in človeški dotik


V primerjavi z aplikacijo, ki obdeluje nestrukturirane podatke, pogovorni boti obdelajo podatke tako, da jih strukturirajo v obliko pogovora, ki v samo interakcijo vnaša oseben pristop. Dodatno napredni pogovorni boti, ki izrabljajo moč umetne inteligence, na osnovi zaznane namere omogočajo celo proaktivno komunikacijo. S tem bodisi pospešujejo konverzijo bodisi povečujejo interakcijo z uporabnikom in s tem delno posnemajo človeško interakcijo.


Pogovorni boti so vsestranski; lahko obstajajo v več okoljih ter omogočajo, da se prek samega uporabniškega vmesnika v komunikacijo z uporabnikom vplete tudi agent, ki v posebnih primerih lahko prevzame del pogovora. Številne aplikacije ponujajo tudi klepet z agentom v živo, pogovorni bot pa lahko služi kot podpora pri interaktivnem besedilnem odzivu (ITR – interactive text response) in analognem zvočnem odzivu( IVR - interactive voice response) v klicnem centru.


Kar je najbolj navdušujoče, pa je, da se lahko umetna inteligenca na podlagi preteklih pogovorov uči, kako podobne pogovore izpeljati v prihodnje. Razvoj nevrolingvističnega programiranja (NLP) oziroma tehnologije za obdelavo in razumevanje naravnega jezika bo vse to še dodatno pospešil.



Ključne prednosti pogovornih botov

⚙️

Živ enojni vmesnik v različnih okoljih. 

Pogovorni bot lahko obstaja v različnih ekosistemih, zato uporabnikom omogoča dostop prek različnih pogovornih aplikacij do istega vmesnika.

🚀

Hitra razpoložljivost.

Razvoj bota prek vmesnika je veliko hitrejši od razvoja mobilne aplikacije, hkrati pa omogoča sprotno nadgradnjo.

💰🐖

Nižji stroški razvoja.

Razvojni stroški pogovornega bota so nižji, zato je bolj dostopen. 

🧠🤖

Uporaba NLP-ja.

Pospešen razvoj orodij za obdelavo in razumevanje naravnega jezika pospešuje tudi moč pogovornega trženja.

👣

Manjši digitalni odtis.

Pogovorni boti imajo zelo majhen digitalni odtis brez lokalnih zahtev po namestitvi.

Pogovorno trženje kot nadgradnja aplikacij in e-trgovine


Pogovorne bote je najbolj smiselno obravnavati kot dodaten medij, prek katerega je mogoče poslati sporočilo uporabniku ali stranki. V praksi pogovorni boti danes dokazano pomagajo pritegniti oziroma pridobiti nove stranke, izboljšujejo podporo zanje ter povečujejo konverzije med uporabnikom in storitvijo. V tem pogledu so medij, ki nadgrajuje samo izkušnjo spletnega nakupovanja s pogovorom, ponuja alternativne oblike plačevanja znotraj pogovora, avtomatizira določene korake in pospešuje razvoj t. i. živih storitev za uporabnike. Prav zato je pogovorno poslovanje danes v porastu. Navsezadnje pa lahko uporaba botov v samih aplikacijah povečuje oziroma pospešuje interakcijo z uporabniki, kar dokazujejo številni praktični primeri podjetja LivePerson. 

Share by: