Kateri trendi bodo v letošnjem letu vplivali na razmah pogovorne umetne inteligence?

Marko Možina, Produktni Vodja, 2Mobile d.o.o. • apr. 13, 2023

Naložbe v umetno inteligenco naj bi se kljub recesiji tudi v prihodnje nadaljevale. Glavni razlog za to je zmogljivost tehnologije, ki različno velikim podjetjem iz različnih panog omogoča, da z manj naredijo več. Medtem ko tradicionalna poslovna modrost svetuje varčevanje, dokler se gospodarske razmere ne stabilizirajo, pa je zaustavitev vlaganj v umetno inteligenco za podjetja trenutno lahko tudi tvegana. Zakaj? V nadaljevanju pojasnjujem kar nekaj trendov, ki bodo v prihodnje vplivali na pogovorno umetno inteligenco.


Rast priljubljenosti generativne umetne inteligence


Priljubljenost generativne umetne inteligence se bo nadaljevala, nanjo pa bodo najbolj vplivali čedalje bolj napredni veliki jezikovni modeli. Nedavna predstavitev ChatGPT-ja še kar buri duhove. Veliko tako malih kot velikih podjetij raziskuje in ugotavlja, kako bi bilo mogoče izkoristiti zmogljivosti tega orodja. A gre šele za začetek, saj imajo veliki jezikovni modeli, kakršen je ta, ki poganja ChatGPT, zelo široke možnosti uporabe v različnih industrijskih vertikalah. V prihodnje se bodo ti modeli verjetno združevali z drugimi bolj ciljno usmerjenimi rešitvami, kar bo ustvarilo zbirko orodij, ki jih bo poganjala umetna inteligenca in jih bo mogoče uporabiti bodisi za zbiranje informacij bodisi za interakcijo s strankami. Zmogljivost dinamičnega vnosa vsebine in hitre razporeditve odzivov za stranke bo korenito spremenila način, kako hitro bodo lahko klepetalni boti komunicirali o novih izdelkih in drugih novostih podjetij.

 

Razvoj vertikalnih rešitev za večjo ciljno usmerjenost


V prihodnosti se bodo vse bolj uveljavile vertikalne rešitve v pogovorni umetni inteligenci. Veliki jezikovni modeli omogočajo razvijalcem klepetalnih botov boljšo možnost razvoja ozko usmerjenih botov, zaradi česar bo enostavneje dostopati do predpripravljenih rešitev za posamezne industrijske vertikale. Največja svetovna podjetja, ki bodo potrebovala bote s širokim naborom storitev za stranke, se bodo obračala k podjetjem, kot je OpenAI, mala in srednje velika podjetja na bolj nišnih trgih pa se bodo usmerjala k ponudnikom pogovorne umetne inteligence, kot sta na primer Boost.AI in LivePerson, ki jim bodo lahko zagotovili rešitve manjšega obsega za večjo ciljno usmerjenost.




Vse pomembnejša glasovna umetna inteligenca


Do vse večje veljave bo prišla glasovna umetna inteligenca. Medtem ko se nekatere raziskave iz tujine kažejo močen trend rasti uporabe kanalov za besedilno sporočanje in da glavni komunikacijski kanali za sodelovanje med strankami in podjetji postajajo orodja za klepet, pa podati tele operaterja A1 kažejo, da imajo stranke v primerjavi z drugimi kanali še vedno raje klic prek mobilnega telefona. Spletni klepetalni boti, ki bodo nudili pomoč pri bolj osnovnih vprašanjih, kot sta delovni čas in ponudba izdelkov, bodo agentom v živo omogočili, da bodo več časa namenili strankam z bolj kompleksnimi vprašanji. Umetna inteligenca bo podjetjem omogočila interaktivno glasovno odzivanje, na podlagi česar se bo stranka, kadar bo to potrebno, povezala z agentom v živo.

 

Ključ do uspeha je enostavnost


Glavna prednostna naloga bo ostala enostavnost. Podjetja si prizadevajo zmanjšati stroške, kjer je to mogoče, kar pogosto pomeni več samopostrežnih storitev, ki jih opravijo stranke same. Zaradi razširljivosti, ki jo ponuja pogovorna umetna inteligenca, ter avtomatizacije komunikacije so klepetalni boti odlična rešitev za nemoteno delovanje podpore strankam brez dodatnih stroškov. Poleg tega lahko klepetalni boti, ki so namenjeni interni komunikaciji v podjetju, pomagajo optimizirati interakcije med ekipami v podjetju. S centralizacijo baz znanja v klepetalnih botih postanejo ti virtualni agenti centralizirani pomočniki, ki so vedno na voljo za odgovore na vprašanja zaposlenih. Na ta način se zmanjšajo administrativne zamude in izboljša splošna učinkovitost. Ta preprostost pretoka informacij za stranke in zaposlene bo omogočila dodatne zmogljivosti za osredotočanje na zagotavljanje potrošniške izkušnje (CX) in dodatne poenostavitve na nakupni poti strank.




Sisteme pogovorne umetne inteligence bodo potrošniki uporabljali vsakodnevno


Digitalna preobrazba je strankam omogočila interakcijo z blagovnimi znamkami od praktično koderkoli, potrošniška izkušnja pa je postala najpomembnejši element konkurenčne prednosti podjetja. Pogovorna umetna inteligenca krepi strategije potrošniške izkušnje ne glede na to, ali deluje interno za povečanje zmogljivosti podpornih ekip v podjetju ali podpira stranke na njihovi poti. Pričakujem, da se bodo v letošnjem letu razvila številna področja znotraj pogovorne umetne inteligence in pričakovati je, da bodo vsepovezani potrošniki orodja, ki jih poganja pogovorna umetna inteligenca, uporabljali praktično vsak dan.

Share by: