Dobra uporabniška izkušnja je ključna za uspeh pogovornih botov

Rok Naraks, UX Manager • okt. 19, 2023

Danes je dobra uporabniška izkušnja tista, ki loči digitalno napredne blagovne znamke od povprečnih, zato se načrtovanje spletnih orodij začne prav pri uporabniku. Snovanje in razvoj pogovornih botov nista tukaj nobeni izjemi. Zahtevata dobro razumevanje vedenja stranke, da lahko ponudita rešitev za izboljšanje storitev za stranke in racionalizacijo poslovanja. Pogovorni boti so se kot avtomatizirana pogovorna orodja, ki jih poganja umetna inteligenca, izkazali za neprecenljivo sredstvo pri zagotavljanju neprekinjene pomoči in izboljšanju izkušenj strank. Vendar je njihova učinkovitost odvisna od dveh bistvenih načel: vidnosti bota in stopnje vključenosti uporabnika. Kako, podrobneje pojasnjujem v nadaljevanju.


Zakaj je vidnost virtualnega agenta sploh pomembna



Vidnost ni le oblikovalski vidik, temveč je temeljni vidik uporabniške izkušnje. Predstavljajte si, da ste razvili vrhunskega pogovornega bota/virtualnega agenta, ki lahko odgovarja na poizvedbe strank, nudi podporo in olajša transakcije. Gre za zmogljivo orodje, toda če ga vaše stranke ne najdejo, ga ne bodo uporabljale.


Zagotavljanje vidnosti in promocija bota sta osnova učinkovitega uvajanja virtualnih agentov.


Torej, kako zagotoviti, da bo vaš virtualni agent zlahka odkrit? Naj podam par primerov:


  • Postavite ga v središče svojega spletnega medija. Poskrbite, da bo vaš virtualni agent vidno prikazan na prvi strani vašega spletnega mesta. Ne skrivajte ga v nepregledne kotičke, temveč ga predstavite kot takoj dostopen vir, kot svojega neprecenljivega pomočnika, ki lahko stranki pomaga rešiti še tako pereč izziv.
  • Oblikujte mu privlačen in prepoznaven avatar. Vizualna privlačnost močno pritegne pozornost uporabnikov. Če mu daste še človeško ime, pa lahko tako še povečate dostopnost.
  • Naj govori jezik, ki ustvarja bližino in toplino. Uporabite privlačno besedilo, ki uporabnike spodbuja k interakciji z virtualnim agentom. Fraza, kot je »Kako vam lahko pomagam?«, ustvarja občutek dostopnosti. Naj vaš agent govori v jeziku vaše blagovne znamke, na način, kot bi se vi pogovarjali s svojimi strankami v živo.
  • Izkoristite moč dinamičnega oblikovanja. Uporabite dinamične elemente, kot so animacije avatarja ali pojavna okna z besedilom, ko se uporabniki pomaknejo nad virtualnega agenta. Ti subtilni namigi vzbudijo radovednost in spodbudijo interakcijo.
  • Avtomatizirajte zagon pogovora. Razmislite o proaktivnem zagonu okna za klepet, da pritegnete uporabnikovo pozornost. Proaktivno delovanje privede do bolj smiselnih interakcij.

 

Kako doseči visoko stopnjo vključenosti in sodelovanja svojih strank


Vključevanje je več kot le posnemanje človeku podobnih pogovorov; gre za ustvarjanje brezhibnih in intuitivnih interakcij, ki izboljšujejo uporabniško izkušnjo. S postavljanjem jasnih pričakovanj, ohranjanjem jedrnatosti, zavzetostjo in izvajanjem sproženega vključevanja postane vaš virtualni agent dragoceno sredstvo pri ustvarjanju izjemnih storitev za vaše stranke in nudenju odlične podpore.


1. Postavljanje jasnih pričakovanj in ohranjanje jedrnatosti


Ko uporabniki komunicirajo z vašim virtualnim agentom, morda ne razumejo takoj vseh njegovih zmožnosti. Da bi se izognili zmedi in zagotovili pozitivno uporabniško izkušnjo, je treba postaviti jasna pričakovanja.

Za začetek jasno opredelite, kaj vaš virtualni agent lahko naredi in česa ne. Te informacije je mogoče predstaviti v oknu klepeta ali na vašem spletnem mestu. Uporabniki morajo na kratko razumeti vlogo in omejitve virtualnega agenta. Uporabite kratke razlage, ki naj nikakor ne bodo daljše od nekaj stavkov ozirom vrstic v pogovornem oknu. Uporabniki cenijo enostavne in razumljive napotke. Ne obremenjujte jih z nepotrebnimi podrobnostmi.


Zagotovite, da uporabnikom ni treba prebirati strani besedila. Informacije podajajte jasno in preprosto. Če je potreben podrobnejši pogovor, uporabnikom ponudite možnosti za nadaljnje raziskovanje, na primer povezave do ustreznih virov.


2. Ustvarjajte privlačne interakcije za uporabnika


Svoje uporabnike boste učinkovito vpletli, če jim boste nudili interakcije, ki so zanje prijetne in dragocene. Vašemu virtualnemu agentu ni treba delovati robotsko. Namesto tega uporabite načine, s katerimi ga boste naredili bolj privlačnega.

Začnite s prijaznim pozdravom. Ko uporabnik pristane na vašem spletnem mestu, razmislite o tem, da ga vaš virtualni agent proaktivno pozdravi z vabljivim govornim mehurčkom ali pozdravnim sporočilom. Takšna takojšnja interakcija pritegne uporabnikovo pozornost in ga spodbudi k nadaljnjemu sodelovanju.


Prilagodite odzive virtualnega agenta na podlagi ogledanih spletnih strani  ali dejanj uporabnika. Če na primer uporabnik pregleduje vašo stran o hipotekah, lahko virtualni agent zagotovi informacije o stanovanjskih posojilih. Prilagajanje odzivov kontekstu uporabnika izboljša njegovo izkušnjo in poveča možnosti za uspešno interakcijo.


3. Izvajanje sproženega nagovarjanja stranke



Sproženo nagovarjanje pomeni, da se vaš virtualni agent odzove na določena dejanja ali dogodke uporabnika. Ta proaktivni pristop bistveno izboljša splošno uporabniško izkušnjo. Pri njegovem načrtovanju je pomembo določiti sprožilce, ki temeljijo na dogodkih, pri katerih bi bila pomoč virtualnega agenta koristna. Če na primer uporabnik naleti na napako pri prijavi, lahko virtualni agent posreduje navodila in reši težavo. Takšni pravočasni posegi dokazujejo vašo zavezanost podpori uporabnikom in udobju. Ne pozabite, da bo dobro angažiran uporabnik bolj verjetno pozitivno dojemal vašo blagovno znamko in njene storitve.


Uporaba virtualnih agentov za izboljšanje uporabniške izkušnje in optimizacije pogovorov s strankami je v današnji digitalni dobi pametna poteza. Vendar pa se je zasnove virtualnega agenta treba lotiti sistematično, da lahko resnično izkoristite njegov potencial. Poskrbite, da bo vaš virtualni agent na vašem spletnem mestu zlahka dosegljiv, in uporabite zanimive taktike, s katerimi boste uporabnike spodbudili k interakciji z njim. Če so virtualni agenti pravilno zastavljeni, lahko avtomatizirajo na tisoče interakcij s strankami, povečajo raven zadovoljstva in pustijo trajen pozitiven vtis na vaše stranke.

Share by: