Umetna inteligenca preobraža delo športnih klubov

Matjaž Možina • dec. 13, 2023

Šport se je prelevil v več kot zgolj igro – postaja posel, kjer navijači niso le strastni sledilci, ampak ključni gradniki poslovnega uspeha, ki temelji na novih poslovnih modelih. V tej poslovni preobrazbi igrajo umetna inteligenca (UI) in virtualni pomočniki ključno vlogo, saj ustvarjajo odlično uporabniško izkušnjo (CX) in nove točke stika z navijačem kot stranko.


Navijači so kot stranke


Športni klubi danes niso le igralci oziroma tekmeci na igrišču, temveč tudi poslovne enote, ki se borijo za sledilce, ki so kot navijači postali njihovi ključni kupci. Z uporabo UI in virtualnih asistentov lahko klubi prilagajajo izkušnje navijačem in njihovim potrebam, ki presegajo zgolj spremljanje tekem. Z avtomatizacijo pogovorov ter obdelavo velike količine pogovorov in podatkov umetna inteligenca omogoča analizo preferenc navijačev in oblikovanje personaliziranih izkušenj.


Dobičkonosnost športnih klubov skozi zadovoljevanje potreb navijačev


Uspeh športnega kluba danes ni zgolj v rezultatih na igrišču, temveč tudi v dobičkonosnosti. UI služi kot orodje za analizo želja navijačev, omogoča razvoj prilagojenih izdelkov in optimizacijo marketinških strategij. Virtualni pomočniki že danes omogočajo upravljanje s prodajo vstopnic, izdelkov kluba, hrane in pijače, skrbijo za informacije o klubu, igralcih, rezultatih tekem. Tako ustvarjajo nove prihodkovne vire.


Ustvarjanje dodane vrednosti z odlično uporabniško izkušnjo


Športni klubi, ki razumejo svoje navijače, ustvarjajo nadstandardne izkušnje in dodano vrednost za obe strani, postajajo konkurenčnejši. UI jim omogoča nudenje personaliziranih izkušenj, z uporabo virtualnih pomočnikov pa lahko s športnimi navdušenci komunicirajo neomejeno 24/7. Takšna avtomatizirana in personalizirana komunikacija gradi trdne vezi in povečuje zvestobo.



Virtualni pomočniki kot ambasadorji blagovne znamke


Virtualni pomočniki, ki jih poganja novodobna pogovorna umetna inteligenca z uporabo NLU (tehnologije naravnega razumevanja jezika) in LLM (velikih jezikovnih modelov), so ključni ambasadorji blagovnih znamk. Prek pogovorov lahko nagovarjajo navijače k nakupu vstopnic, ponujajo informacije o izdelkih, omogočajo naročilo hrane in pijače na sedež med tekmo v športni areni, izvajajo sponzorske aktivacije ter ponujajo ažurne informacije. Z uporabo UI prepoznavajo osebne preference, kar še dodatno izboljša tako nakupno kot navijaško izkušnjo.


2Mobile za Mastercard: nagrajeni športni pogovorni boti


Podjetje 2Mobile, ki je specializirano za integracijo umetne inteligence v pogovorna orodja, je s tehnološko rešitvijo za športne pogovorne bote dokazalo, da je uporaba umetne inteligence v športu več kot trend. Na podelitvi prestižnih nagrad TheStadiumBusiness Awards 2023 je za projekt Mastercardovih športnih botov prejelo nagrado za produktno inovacijo leta v športu. S to nagrado so potrdili potencial uporabne vrednosti umetne inteligence v svetu športa.


Če vas zanima, kako lahko z uporabo UI tudi vi izboljšate dobičkonosnost svojega športnega kluba, mi pišite na matjaz.mozina@2mobile.si.

Share by: