Umetna inteligenca za delovna mesta prihodnosti

Rok Naraks • jan. 03, 2024

Interni boti spreminjajo pravila (so)delovanja v sodobnih podjetjih

Vloga umetne inteligence v komuniciranju je večplastna in vse bolj nepogrešljiva. Ponuja namreč inovativne rešitve, ki preoblikujejo način interakcije in sodelovanja med zaposlenimi. Klepetalni roboti oziroma pametni pomočniki, ki uporabljajo umetno inteligenco, so postali ključno orodje za izboljšanje notranjega komuniciranja, racionalizacijo procesov in povečanje zavzetosti zaposlenih. To dokazujejo tudi primeri iz prakse, ki jih navaja naš tehnološki partner Boost.ai.


Koristi, ki jih klepetalni in pogovorni boti prinašajo podjetjem, presegajo vlogo pametnih pomočnikov. Premik od miselnosti »go digital« k miselnosti »be digital« namreč spodbuja sprejetje novih praks vodenja, ki dajejo prednost sodelovanju in povezovanju ter v celoti izkoriščajo prednosti digitalizacije in umetne inteligence.



Ali so pametni pomočniki le orodje za stike s strankami?


Ne! Ista tehnologija se lahko uporablja tudi znotraj podjetja, da ustvarite najboljšega (virtualnega) sodelavca, ki bi si ga lahko kadar koli želeli. Vaš notranji virtualni agent lahko pomaga poenostaviti vse najbolj naporne notranje procese, hkrati pa pomaga vašim zaposlenim, da postanejo bolj učinkoviti in storilni. Vaš notranji pametni pomočnik lahko optimizira delovanje vašega podjetja z uporabo avtomatiziranih proaktivnih obvestil, tako da ste vedno na tekočem. Omogoča zbiranje vseh vaših pomembnih informacij oziroma predstavlja zakladnico znanja na enem mestu. Zagotavlja podporo v delovanju kadrovskih in IT-oddelkov, predvsem pa z njegovo uporabo ponavljajoče se in zamudne naloge postanejo preteklost.


Pametni pomočniki kot kreativna in analitična pomoč


Sposobnost umetne inteligence, da služi kot ustvarjalni pospeševalnik, je neprecenljiva. Zagotavlja vir idej in predlogov, kar je še posebej koristno za tiste, ki iščejo sveže poglede ali rešitve. Pomaga tudi pri razvoju novih strategij, kjer lahko umetna inteligenca predlaga različne in včasih nekonvencionalne zamisli, ki bi jih zaposleni sicer spregledali.


Predvsem pa je umetna inteligenca odlična pri obdelavi kompleksne vsebine. Učinkovito združuje obsežno gradivo v krajše povzetke, pri čemer izpostavi ključne točke in potrebne ukrepe. Ta zmožnost je še posebej koristna pri hitrem posredovanju bistva obsežnih poročil ali tehničnih dokumentov, s čimer prihrani čas zaposlenih in izboljša razumevanje vsebine.

 

Odpravljanje jezikovnih in kulturnih ovir ter izenačevanje znanja


V današnjem globaliziranem delovnem okolju ima umetna inteligenca ključno vlogo pri premagovanju jezikovnih in kulturnih razlik. Njena sposobnost prepoznavanja in prevajanja več jezikov v realnem času je revolucionarna, saj zagotavlja jasno in vključujočo komunikacijo med različnimi ekipami. Ta funkcija ne le izboljšuje razumevanje, temveč tudi spodbuja bolj vključujočo in sodelovalno kulturo na delovnem mestu.


Ampak to še ni vse, saj uporaba umetne inteligence in orodij, ki jih ta poganja, omogoča tudi večjo enakopravnost z vidika dostopa do znanja. Po podatkih portala Econsultancy omogoča uporaba tovrstnih orodij za kar 20- do 30-odstotno izboljšanje »povprečja« z vidika rezultatov dela. Tako lahko generativna orodja umetne inteligence ne le spodbujajo učinkovitost ekip, temveč lahko izboljšajo tudi kakovost dela, ki ga opravijo člani ekipe. Študija, ki so jo izvedli v družbi Boston Consulting Group, je pokazala, da se je učinkovitost manj usposobljenih svetovalcev zaradi uporabe umetne inteligence povečala za 43 odstotkov, medtem ko so višje usposobljeni svetovalci prav tako dosegli povečanje uspešnosti, vendar le za 17 odstotkov.

Evolucija poslovnega komuniciranja z uporabo umetne inteligence


Sistemi, ki jih poganja umetna inteligenca, kot so klepetalni boti in glasovni pomočniki, postajajo vse bolj priljubljeno orodje za izboljšanje poslovanja še posebej z razmahom uporabe uporabniškega vmesnika ChatGPT. Ponujajo takojšnjo in prilagojeno podporo ter se brez težav vključujejo v različne notranje funkcije, kot so služba za pomoč uporabnikom, IT-podpora in kadrovska pomoč.


Vloga pogovorne umetne inteligence pri izboljšanju izkušnje zaposlenih pa je z vidika vodenja in uporabljanja procesov neprecenljiva. Zagotavlja, da zaposleni prejmejo hitre in ustrezne odgovore na svoja vprašanja, ter omogoča preusmeritev zapletenih vprašanj na človeške predstavnike, s čimer zagotavlja celovit in učinkovit sistem podpore. V tem kontekstu ne podpira le reševanja izzivov strank, ampak predvsem opolnomoči zaposlene, da se posvetijo ključnim opravilom, ponavljajoče se naloge in vprašanja pa se lahko avtomatizirajo.

 

Kako pametni pomočniki v podjetjih preobražajo poslovanje


Dva primera uporabe internih botov oziroma pametnih pomočnikov, ki jih je implementiral naš tehnološki partner Boost.ai, poudarjata transformativni učinek klepetalnih botov z uporabo umetne inteligence.


Največja norveška banka DNB je uvedla Juno kot virtualnega agenta, ki pomaga zastopnikom in svetovalcem v službi za podporo strankam. Juno je kot svetovalni robot za zaposlene v službah za stranke in maloprodajnem bančništvu namenjen povečanju delovne storilnosti z zamenjavo okornih priročnikov za zaposlene s prijaznim pogovornim vmesnikom, ki olajša iskanje informacij. Juno ima več kot 5000 dnevnih uporabnikov in je med zaposlenimi priljubljen zaradi stalno visoke 80-odstotne stopnje natančnosti. Banka je ta pristop »chat-first« uporabila tudi za druga interna področja in uvedla bota Huga, ki zaposlenim 24 ur na dan 7 dni v tednu pomaga pri poizvedbah, povezanih s človeškimi viri, Fix pa je namenjen IT-podpori in obdeluje vhodne poizvedbe na DNB-jevo servisno službo.


Zvezna univerzitetna posojilnica Michigan State University Federal Credit Union (MSUFCU) dosledno uporablja svoj inovacijski laboratorij za raziskovanje novih načinov za zagotavljanje boljših tehničnih izkušenj svojim več kot 345.000 članom in več kot 1100 zaposlenim. Napredne tehnološke rešitve pametnih pomočnikov, ki jih razvija Boost.ai, so uporabili za uvedbo internega virtualnega pomočnika Gena in virtualnega pomočnika Frana, ki je namenjen članom. Ekipa trenerjev nenehno širi bazo znanja obeh pomočnikov in optimizira njuno sposobnost, da čim bolj hitro in natančno odgovarjata na vprašanja, da dosegata izjemno visoko (Fran okoli 98-%) stopnjo reševanja zahtevkov. To je bistveno izboljšalo izkušnjo zaposlenih in jim omogočilo, da se osredotočijo na zahtevnejše poizvedbe o podpori in storitvah.


Vključevanje umetne inteligence v poslovanje podjetij in interno komuniciranje pomeni spremembo paradigme delovanja in komuniciranja v organizacijah. Njen vpliv sega od krepitve ustvarjalnosti in analitičnih sposobnosti do zagotavljanja čustvene inteligence in odpravljanja kulturnih ovir. Ker se umetna inteligenca še naprej razvija, je njena vloga pri omogočanju bolj povezanega, zavzetega in učinkovitega delovnega mesta, usmerjenega v prihodnost, vse pomembnejša. Za krepitev demokratizacije uporabe orodij umetne inteligence pa je ključno tudi učenje veščin, ki jih zaposleni potrebujejo, da lahko ta orodja kar najbolje izkoristijo.

Share by: