Kako uspešno krmariti v hitro spreminjajoči se krajini pogovorne umetne inteligence?

Matjaž Možina, Direktor, 2Mobile • nov. 15, 2023

V hitro razvijajočem se svetu tehnologije je umetna inteligenca postala več kot le besedna zveza; je transformativna sila, ki spreminja način, kako podjetja komunicirajo s svojimi strankami in upravljajo dejavnosti. Pogovorna umetna inteligenca se je močno uveljavila kot močno orodje za izboljšanje izkušenj strank in poenostavljanje procesov.


Vodilno raziskovalno in svetovalno podjetje Gartner je nedavno ta trend prepoznalo v svojem magičnem kvadrantu za leto 2023 Magic Quadrant™ for Enterprise Conversational AI Platforms, ki osvetljuje dinamično področje rešitev, ki jih poganja umetna inteligenca. A razvoj na področju novih tehnologij, ki jih poganja pogovorna umetna inteligenca, je tako hiter, da vsem novostim praktično ni več mogoče slediti.


Gartnerjev čarobni kvadrant za pogovorno umetno inteligenco kot zemljevid


Na področju platform za pogovorno umetno inteligenco v podjetjih Gartner opredeljuje trg kot programske platforme, ki se uporabljajo za izgradnjo, upravljanje in vzdrževanje pogovorne avtomatizacije z uporabo naprednih rešitev, kot so pogovorni boti ali virtualni agenti. Ta ocena trga zagotavlja celovit pregled vodilnih igralcev in jih razvršča v štiri kvadrante: vodilni igralci, izzivalci, vizionarji in nišni igralci. Je dragocen vir informacij za podjetja, ki iščejo pravo rešitev umetne inteligence za svoje potrebe.


V Gartnerjevem magičnem kvadrantu za leto 2023 eno podjetje izstopa kot izzivalec. To je naš tehnološki partner, norveško podjetje Boost.ai. To priznanje si je prislužilo zaradi svoje sposobnosti integracije rešitev za pogovorno umetno inteligenco in celovitosti vizije. Kljub temu da je to priznanje Boost.ai prejel v edinstvenem kontekstu, saj se je Gartner odločil, da v prihodnosti ne bo več objavljal magičnega kvadranta za pogovorno umetno inteligenco v podjetjih, je priznanje dokaz o prebojnih rešitvah, ki jih Boost.ai razvija.


Pospešene spremembe na področju pogovorne umetne inteligence


Zakaj torej odmik od magičnega kvadranta? Odgovor se skriva v neizmerni moči generativne umetne inteligence in velikih jezikovnih modelov. Čeprav te tehnologije ponujajo ogromen potencial, so povzročile tudi precejšnje spremembe na trgu. Mnogi se sprašujejo, ali analitiki preveč poudarjajo generativno umetno inteligenco.


Resnica je, da tudi v dobi generativne umetne inteligence ostaja potreba po platformah umetne inteligence z gradniki vsebin, analitiko in drugimi funkcijami za podjetja za učinkovito upravljanje klepetalnih in glasovnih botov. Generativna umetna inteligenca je odlična na nekaterih področjih, vendar ne na vseh. Krajina je postala bolj zapletena, saj so na voljo različne možnosti, od specializiranih platform za pogovorno umetno inteligenco in vtičnikov za obstoječo programsko opremo do rešitev za generično inteligenco in rešitev tehnoloških velikanov.

 

Izbira prave poti na podlagi testiranja in preverbe konceptov


Ob tolikšni izbiri, ki je zrastla praktično čez noč, je pomembno, da uvedbo novih rešitev načrtujete preudarno. Zato sta danes še toliko bolj kot prej pomembna testiranje in preverjanje konceptov. Najpomembnejši dejavnik, ki ga je treba upoštevati pri odločanju za uvedbo določene rešitve, ki jo poganja pogovorna umetna inteligenca, je, ali lahko vaši trenerji umetne inteligence učinkovito delajo s platformo, kako lahko ustvarjajo poslovno vrednost ter ali lahko to delajo lahkotno in ob tem uživajo v svojem delu.



S preverjanjem koncepta vam v podjetju 2Mobile pomagamo pri razvoju vaše strategije pogovornega trženja po korakih in pri ugotavljanju primernosti uporabe določene rešitve za vašo organizacijo in ekipo. Z možnostjo, da rešitev v praksi preizkusite v živo, vam omogočimo, da sami ocenite, kako dobro se pogovorna platforma, ki temelji na novi generaciji pogovornih botov oz. virtualnih agentov, ujema z vašimi edinstvenimi potrebami in cilji.


Prihodnost rešitev, ki jih poganja umetna inteligenca in kako izbrati pravo rešitev


S koncem leta 2023 se bomo poslovili od Gartnerjevega magičnega kvadranta za pogovorno umetno inteligenco v podjetjih, saj je očitno, da se krajina pogovorne umetne inteligence razvija z neverjetno hitrostjo. Generativna umetna inteligenca in veliki jezikovni modeli so sicer uvedli vznemirljive možnosti, vendar potreba po robustnih in prilagodljivih platformah ostaja nespremenjena. Zakaj? Predvsem zaradi varnosti, zanesljivosti in dragocenih, zlasti aplikativnih izkušenj, ki jih določen ponudnik poseduje.


V tem kontekstu ostaja Boost.ai naša prva izbira. Ne samo, da ponuja prvovrstne tehnološke rešitve na področju pogovorne umetne inteligence, ampak ima predvsem neizmerno sposobnost izkoriščanja najboljšega iz obeh svetov – ustvarjalnosti generativne umetne inteligence in praktičnosti specializiranih pogovornih platform za umetno inteligenco.

 

Pogovorna umetna inteligenca kot transformacijska sila


Ne glede na to, ali se ukvarjate s financami, zavarovalništvom, letalstvom ali katerim koli drugim področjem, so koristi pogovorne umetne inteligence vsestranske. Virtualni agenti, ki jih poganja umetna inteligenca, lahko pomagajo skrajšati čas čakanja, obravnavati velike količine klicev in izboljšati izkušnje strank.



Uspešne zgodbe podjetij iz našega neposrednega okolja, kot so AI Slovenija, GLS in Voyo, so dokaz, da tudi slovenska podjetja razumejo pravo dodano vrednost pogovorne umetne inteligence v praksi, zlasti na področjih racionalizacije interakcij, optimizacije storitev in izboljšanja izkušenj strank.

 

Tehnologija se sicer razvija neizmerno hitro, vendar so osnove pri izbiri prave rešitve umetne inteligence še vedno zasidrane v testiranju, prilagodljivosti in ustvarjanju prave vrednosti za podjetja in njihove stranke v svetu prihodnosti, kjer bo človek uspešno sobival s tehnologijo.

Share by: