Prihodnost navijaške izkušnje: umetna inteligenca bo preoblikovala navijaška doživetja v živo

Matjaž Možina • feb. 22, 2024

Zadnja leta uporaba umetne inteligence v športu ni omejena le na analize uspešnosti in iskanje igralcev, temveč izboljšuje splošno izkušnjo navijačev na stadionih. Ena od inovacij, ki je pritegnila pozornost uredništva revije Kicker, so športni pogovorni robot, ki jih poganja umetna inteligenca, razvijamo pa jih v 2Mobile, enem izmed vodilnih tehnoloških podjetji v regiji, specializirano za pogovorne rešitve z UI.


Predstavljajte si, da na stadionu v živo gledate nogometno tekmo, si privoščite hamburger in kupite dres, ne da bi morali zapustiti sedež. Kar se je pred dvema desetletjema zdelo kot futuristične sanje, je zaradi naraščajoče uporabe umetne inteligence v športu postalo resničnost. Umetna inteligenca se danes uporablja na različnih področjih športa, vključno z analizami dosežkov, športno medicino in iskanjem talentov, svoje mesto pa je našla celo v stadionskih prostorih.

 

NK Maribor, vodilni slovenski nogometni klub, je eden od prvih klubov, ki je izkoristil potenciala teh revolucionarnih tehnoloških rešitev. NK Maribor je v sodelovanju s tehnološkim ponudnikom 2Mobile in ponudnikom finančnih storitev Mastercard uvedel izjemno napredno orodje z umetno inteligenco, ki omogoča nemoteno komunikacijo med navijači in klubom ter s tem izboljšuje izkušnjo na stadionu. Ta športni pogovorni robot z umetno inteligenco navijačem kluba prek pogovora omogoča neposredno interakcijo s klubom. Pogovor jim je 24 ur na dan in 7 dni v tednu na voljo za nakup vstopnic ali klubskih izdelkov, prejemanje najnovejših novic o ekipi in statističnih podatkov o igralcih, sodelovanje v anketah in tekmovanjih ter celo naročanje hrane in pijače s svojih sedežev.



Zamisel za pametnega pogovornega robota se je porodila med pandemijo COVID-19 leta 2021, njen prvotni namen pa je bil omejiti fizične stike in spodbuditi brezgotovinsko poslovanje. Koncept je sčasoma presegel svoj prvotni namen in se razvil v ključni element strategij za interakcijo med navijači in športnimi klubi. Uspeh tega orodja umetne inteligence je botroval njegovemu prenosu v druge športne organizacije v Sloveniji, med katerimi sta tudi nogometni klub NK Bravo Ljubljana in rokometni klub RK Celje.

 

Rezultati uporabe te rešitve so bili v časih, ko umetna inteligence še ni bila tako popularna, navdušujoči. V prvih treh mesecih po uvedbi orodja so klubi v povprečju dosegli 1300 navijačev, število interakcij je preseglo 5000, klubi pa so ustvarili enajst evrov prihodka na navijača. Čeprav se te številke v svetovnem merilu morda ne zdijo nič posebnega, imajo veliko težo, če upoštevamo, da ima Slovenija komaj dva milijona prebivalcev.

 

Uporaba pogovorne umetne inteligence skozi osebno prilagojeno povezovanje s strankami ter izboljšano interakcijo med klubi in navijači omogoča dragocen vpogled v želje in vedenje navijačev, kar prispeva k nenehnim izboljšavam orodja, ki se nenehno uči. Poleg tega pogovorni robot klubom zagotavlja dodatne vire prihodkov in odpira nove možnosti oglaševanja.


Ob navdušenju nad vključenostjo navijačev, ki jo omogoča umetna inteligenca, pa se kljub vsemu porajajo vprašanja glede zanesljivosti in verodostojnosti takšnih pogovornih robotov in tehnologije umetne inteligence, ki jo uporabljajo. Profesor Daniel Memmert z Nemške univerze za šport v Kölnu poudarja, da je treba za optimalno delovanje umetne inteligence zagotoviti velike količine kakovostnih podatkov.


Čeprav je slovenski model prepričljiv primer komunikacije z navijači, ki jo poganja umetna inteligenca, ima velik potencial nadaljnji razvoj produkta. Umetna inteligenca ima nesporen potencial, da drastično spremeni izkušnjo navijačev na športnih stadionih, ter nudi vpogled v to, kar prihodnost prinaša gledalcem.

 

Na stičišču tehnologije in športa možnosti, ki jih ponuja umetna inteligenca, ne ponujajo le rešitev, temveč tudi odpirajo priložnosti za inovacije in povezovanje z navijači ter številne druge prednosti.

 

William Harrison

Zapis je bil v originalu objavljen v reviji Kicker. Revija Kicker slovi kot ena vodilnih športnih publikacij in je vzor odličnosti na področju športnega novinarstva. Z ekipo približno 150 urednikov, novinarjev in dopisnikov Kicker zagotavlja privlačno in verodostojno poročanje o športnih dogodkih po vsem svetu. Z več kot 100-letno tradicijo je revija še naprej zavezana zagotavljanju kakovostnega novinarstva na najvišji ravni.

Preberi izvirni članek
Share by: